lunes, 18 de febrero de 2008

Entrevista a Xavier Güell. Director de Tendencias TV

“La moda és un reflex de la societat i Barcelona s’està adormint”



Què és tendencias TV?
Tendencias.tv és un videoblog de tendències i moda urbana.

Perquè vas posar en marxa un canal centrat en la moda?
Tot i que ara obrirem 3 canals temàtics més sobre moda, sempre parlant de les últimes tendències, el tema de centrar-nos en la moda urbana era perquè hi havia poc contingut audiovisual sobre un estil que té cada dia més força.

Quins països marcaran les tendències de la moda del S, XXI?
Uf, aixó és una visió molt personal de cadascú, però jo crec que Japó està ja marcant una línea molt interessant. També Àfrica aporta idees que cada dia veurem més al carrer, sobretot en el tema del colors.

I Barcelona està molt lluny de Paris, Milà o Londres com referent en el terreny de la moda?
Barcelona té un estil diferent, molt més urbà, però està lluny de les ciutats que menciones. Segurament li falta una estructura més potent, i el fet de no ser capital de res imagino que influeix. La moda és un reflex de la societat i Barcelona s’està adormint en molts aspectes. El de les tendencias n’és un.

Quins continguts té el canal? On estan les càmeres de Tendencias TV?

A Tendencias.tv parlem sobre marques i firmes de moda molt urbanes o del que veiem nosaltres pel carrer que ens sembla interessant. A partir del mes de febrer però inagurarem 3 canals nous: Living on parlarem d’interiorisme i decoració; Funfood on analitzarem les darreres tendències gastronòmiques, i per últim Cultura, on volem tocar tots els temes de la cultura més urbana. La majoria dels capitols están rodats a Barcelona, tot i que ara farem el salt a Madrd, Londres i Berlin.


És la moda una nova forma emergent de periodisme o un mercat del que cal informar igual que els altres?
Cal informar igual que els altres, la ventatge que ens dona internet és que podem parlar només de temàtiques específiques i centrarnos en petites càpsules informatives que els mitjans tradicionals no podrien fer.

Hi ha periodistes a Tendencias TV?

De moment no.

Quins són els aventatges i els inconvenients de fer servir internet com a plataforma de llançament?
El millor és que la informació sempre está alla i aixó genera que la gent pugui triarel que vol veure i quan ho vol veure. Tendencias.tv es pot veure a quelsevol lloc del mon i això vol dir que tenim un potencial públic global. L’inconvenient més gran és, segurament, el cost que segueix tenint l’ample de banda. I més al nostre país. A més per acabar-ho d’adobar les pèsimes connexions a internet que tenim per aquí no ajuden gaire. Això provoca que els usuaris triguin més del que ens agradaria a descarregar-se un capitol.

Amb internet perilla la TV convencional generalista? Omplirà la TDT aquest espai amb continguts específics com feu vosaltres?
La TV convencional s’ha de possar les piles. Ara són les televisions les que marquen l’horari de la gent però aixó canviarà aviat. Amb internet el que propossem és que la gent faci la seva pròpia graella de continguts. Ara el prime time és sempre i no les hores que volen ells que estem davant del televisor. Pel que fa la TDT jo crec que és un bluf institucional que no omplirà aquest espai. La gent vol el contingut al moment i la TDT no té aquesta interactivitat necessària a dia d’avui. Totes les televisions es convertiran en una comunitat, i de moment aixó només ho pot brindar internet.


No hay comentarios: