miércoles, 19 de noviembre de 2008

Solidaritat i freelancisme

Llegeixo al blog d’en Sergi Vicente (corresponsal de TV3 a la Xina) que per desgràcia tornem a tenir polítics que es posen massa a la grenya amb la nostra humil professió. La polèmica ve donada per una notícia publicada a l’e-noticies que explica com el portaveu d’ERC a la Comissió de control de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Carmel Mòdol, es queixava a la directora de TV3 Mònica Terribas sobre la cobertura del viatge del Conseller Huguet a la Xina. Concretament criticava el fet que l’ACN (és a dir, un servidor) sí va cobrir la notícia i que TV3, que és client dels serveis de l’Agència per la que freelancejo a Pequín., no ho va fer. Resumint, no entenia perquè n’Huguet no havia sortit pel la TV aquell dia.



Quan n’Huguet va venir a Pequín en Sergi Vicente estava de vacances. Em consta que des de la Conselleria i des de la Oficina de Turisme de Catalunya a Pequín van intentar contactar amb ell perquè cobrís l’acte però, com acabo de comentar, el company Sergi Vicente estava descansant els micròfons per altres latituds de la gran Xina. En el seu blog en Sergi comenta que després d’un any especialment mogut a la Xina (no cal que recordem terratrèmols ni olimpíades suposo) necessitava unes vacances. Comprensible. Però no només comprensible sinó totalment legítim ja que, com molts altres corresponsals que pequinegem a diari, en Sergi és Freelance. Ser Freelance vol dir que no estàs en plantilla sinó que col·labores. És a dir en Sergi no te “l’obligació” (des del punt de vista estictament laboral) d’estar en tot el que passa a la Xina que pugui ser de l’interès de TV3. I malgrat no tenir aquesta obligació em consta perquè ho he vist amb els meus propis ulls (a la TV i freelancejant per Pequín) que en Sergi Vicente està sempre a l’ull de l’huracà perquè pocs com ell controlen el cotarro pequinès.


Que vull dir amb tot això?. Doncs que em sembla que dubtar de la professionalitat d’en Sergi és una errada que només es poden permetre persones que o bé mai han vist les seves notícies o no el coneixen. Jo tinc la sort de conèixer-lo i d’haver vist la seva feina i puc afirmar sense cap mena de dubte que si TV3 confia en ell és perquè la seva feina és professional, imparcial i rigorosa. Així és com intentem fer la feina quasi tots els periodistes encara que sembli mentida. I si la visita de n’Huguet el va enxampar de vacances, doncs senyores i senyors, és la vida (del Freelance).





Després, TV3 és, efectivament, client de l’ACN i suposo que a Sant Joan Despí algú deu llegir les notícies que publico. I dic llegir perquè no pot fer gaire cosa més. No tinc càmera de vídeo (ohhhhhhh) i les meves notícies porten text i foto. És el que hi ha. Si TV3 no va agafar la meva notícia en té tot el dret. Malament aniríem si hagués de sortir per la TV tot el que treu l’ACN. A més, considero periodísticament encertat no treure el meu text pel TN ja que, com collons es treu una notícia per la TV si no té imatge? En Pellicer és guapot però no tant com per llegir una notícia sencera explicant les aventures dels consellers si no té suport visual en forma d’imatge. La TV és això imatge. I si TV3 s’està espanyolitzant no serà ni per culpa de la Mònica Terribas, ni per culpa d’en Sergi Vicente. Crec que per culpa meva tampoc. La meva influència no arriba tan lluny.


Per acabar dues coses més. Primera: és molt trist que els polítics es preocupin més de quants cop surten per la TV que dels problemes que té el país (que ara mateix no són pas pocs). I segona: no tinc càmera de vídeo i aviat li tocarà cagar al Tió. Els Freelance acceptem regals de Nadal.



6 comentarios:

Anónimo dijo...

Com sempre els d'ERC fan sonar la campana a la primera q poden... deixant a part si tv3 es o no client de la ACN, es tan impotrant el fet q el Sr. Huget no hagi surtit x la tele?? en fi, l'objectiu es queixarse x tot i fer nacionalisme, nacionalisme i més nacionalisme... Espero q el Sergi estigui descansat molt, i ole la Tarribas!!
Li donaré el missatge al tió! ;)

JR dijo...

Aquesta vegada és ERC però lamentablement no és un taranna que vagi lligat a un partit sinó a la prefessió de polític.

I estic d'acord amb ERC. Jo també vull independència: independència periodística !!!

Sergi Vicente dijo...

Gracies, JR, pel teu suport. Jo nomes he volgut aclarir que feia i el context de la visita. No te mes importancia. Aixo si, aviam si, com diu l'Eli, caga el Tio. De totes maneres, si acabes com els d'EFE, que van amb camera de fotos, camera de video, microfon, bloc de notes,... Uuuui, no ho se, tio, no ho se.

Anónimo dijo...

A l'Huguet aquest no l'haurien de treure mai per la tv pq està calbíssiiim!!!!

Anónimo dijo...

Roger

És un blog molt plural Joan Ramon, es barreja la critica politca amb la crítica estètica, sorprenent...

A tot això, molt ben exposat el cas, encara en farem un bon periodista de tu...

El teu rubinenc preferit, si aquella ciutat on acabreu vivint els santcugatencs com tu q no es podran pagar una casa al seu poble, t'anima amb els articles seriosos i les teves descripcions de la teva vida pekinesa, encara et farem el nou mikimoto...

Sobre el tema de l'article, només dir que els polítics no estan a l'alçada del país, el clientelisme i les ganes de fer partit i no país passen sempre al capdavant.
Mirant sempre primer pel partit (sigui ERC o qualsevol altre) ebs va d'aquesta manera... vaja l'història de sempre.

PD: et vaig prometre resposta al blog i aquí la tens

PD2: segueixo buscant postal de rubi, tremola...

JR dijo...

Sergi V:
Ja saps que pocs que som com no ens recolzem ... anem malament. I abans d'anar amb vídeo, gravadora, càmera de fotos i llibreta de notes em quedo com estic. Més val fer poc i bé. JIA YOU !!!

Anònim:
Koyac era més calb que n'Huguet i sortia per la TV. Per no parlar de Duran i Lleida o Bruce Willis.

Rotxa:
Celebro que siguis dels pocs que dones suport a la meva part periodística (o seriosa) del blog. El teu comenetari em legitima, encara que sigui una vegada més, a fer un post del tipus "sóc un periodista seriós i tambés escric sobre coses que no són una parida".
Però la llàstima és que el públic demana sang i sang se li ha de donar.
PD: Jo viure a Sant Cugat.
Antes muerto que sensillo !!!