domingo, 31 de agosto de 2008

Passant pàgina

Apa, ja està. S’ha acabat el show. Els Jocs Olímpics han estat, en una paraula, la polla !! Treballar entre els esportistes, els Comitès Olímpics compartir les seves pors i les seves alegries i explicar-ho tot ha estat per mi una experiència religiosa. Durant 25 dies no he tingut vida. Estava totalment hipotecat anant amunt i avall amb la meva moto per currar o aprofitar l’explosió de Pequín durant els Jocs. En total vaig anar 4 dies a la vila olímpica i vaig poder colar-me en moltes competicions: handbol, boxa, atletisme al niu d’Ocells, la final d’hoquei i el plat fort que va ser la final de Bàsquet Ejpanya – USA. Els Gasols, Navarro i companyia van posar els ianquis contra les cordes i el meu amic John els tenia per corbata. Va ser un partidàs ple de punts i basquet volador ... veure els NBA en directe val la pena !!



Els meus contactes dins el Comitè Olímpic Espanyol m’aconseguien entrades molt barates i podia fins i tot portar col·legues amb mi a compartir el “somni olímpic”, ja sabeu 同一个世界 同一个梦想 One World One Dream”. I per la nit sempre tocava festa. Pequín vessava vidilla per tot arreu. Veies els atletes amb les seves acreditacions grogues penjades del coll passejant-se per 三里屯 Sanlitun (la zona de festa dels occidentals) perquè tothom veiés que eren atletes i tinguessin més opcions de lligar. Però si ets de l’equip femení de la selecció brasilera de volei platja et lligues el que vols, mentre que si ets de l’equip eslovac de llançament de martell ho tens difícil tant si ets noi com noia. Ser una bèstia de més de cent quilos amb un coll de 50 cm de diàmetre no juga a favor del teu sexapil (que s’escriu així – sexapil). Amb tot, els xinesos han acabat contents dels seus Jocs. Orgullosos i treient el pit estan segurs que s'han currat uns Jocs tremendos. L'ambient al carrer sempre era festiu amb banderes xineses per tot arreu i xinesos repartint nacionalisme per Pequín a dojo. Zhong guo jia you !! (que vindria a ser una cosa així com Força Xina!!)



Els que no érem olímpics ens conformàvem a fer una birra barata i seure al pedrís de Sanlitun a veure passar les russes, les brasileres, les noruegues i les atletes d’aquests exòtics països on la crisi immobiliaria no ha afectat les seves vides. Era millor que quedar-se a casa veient el resum que cada dia feia la Tele xinesa sobre quants milers de medalles havia guanyat la Xina aquell dia. Els mal parits (amb tots el meus respectes) ho han guanyat tot !! 51 medalles d’or. Anaves a pixar i quan tornaves ja veies una altra bandera xinesa hissada i un xinorri penjant-se un or. Era un no parar.



Però ja sabeu que tot el que és bo s’acaba. Dallas i Magnum es van acabar i els Jocs Olímpics de Pequín també tenien una data de caducitat. Amb una cerimònia de clausura també increïble la Xina passa la bandera olímpica als meus amics anglesos (que van fer autèntica pena amb la parafarnàlia estúpida que ens van oferir a la cerimònia de clausura). Ara hi ha els Teniet-olímpics vull dir els Paralímpics, que són com un ressopó per entretenir el personal un mes més. Aquí estarem per veure que passa.



Doncs ja veieu que la vida torna a la normalitat. Tardes al bar fent cafès per més de 2 euris. Tornar a les classes de xinès per millorar les meves converses pobres de contingut. La solitud de Sanlitun sense sueques ni brasileres. El menjar de Hutong amb els amics catalans. Els partits de ping-pong amb els veïns. En fi totes aquestes petites coses que fan de Pequín un lloc agradable per viure. La gent no comprèn què ens ha picat als que vivim aquí però la veritat és que estem tots encantats. A més estem aprenent la llengua del futur (espero que ho sigui perquè sinó estem fent tots el gilipolles trencant-nos les banyes amb aquest idioma impossible). Quan tornem serem unes bèsties i les empreses es barallaran per nosaltres. Serem com el Messi en els nostres sectors. A mi m’han trucat ja el principals diaris del món mundial: New York Times, la revista Time, Le Monde i el Punt edició comarques del Vallès. No sé quin triar. Algun consell?? El millor de l'oferta d'El Punt és no cau lluny de casa ...


Per cert, estic preocupat per la manca de comprensió i solidaritat pels meus “articles seriosos”. Només us mola el blog quan escric parides ... ànimes dolentes i cruels les vostres. Mal raig us parteixi i el cap us esberli !! És igual, accepto el meu fracàs com a periodista seriós i seguiré la via de l’estupidesa articulistica que es veu que agrada més. Em dec al públic i si vol sang ... els has de donar sang.


Així que com que no hi ha gaire coses més que explicar passo directament a l’autèntic protagonista del blog aquest any que és


El xinorri de la setmana !!!!!!!!!


El motiu del premi d’aquesta setmana és obvi. Quin tipus de ment retorçada s’ha de tenir per pelar el pobre nano amb l’estrella comunista !! Mao va deixar molt xinesos amb els valors canviats i una autèntica confusió cerebral permanent. Aquest país necessita alguna cosa però no sé encara ben bé què ... potser un president com el nostre ... mai se sap.


També rebo pressions per recuperar l’aclamada secció de


Sant Cugat no és Beijing !!!!!!!!!!


  • A Sant Cugat molta gent té dona de fer feines. A Sant Cugat hi ha un sabuafer que s’ha de mantenir al preu que sigui i si cal es paguen 20 euris l’hora per una dona de fer feines que et deixi el piset arregladet.
  • A Pequín molts xinesos ni tant sols renten. Els occidentals però necessitem per alguna raó netejar el cau on vivim així que contractem una Ayi (dona de fer feines en xinès – paraula més curta i fàcil que d-o-n-a d-e f-e-r f-e-i-n-e-s i ens costa 15 kuais (un euri i mig l’hora). Sabent que et deixen el piset nou pel preu d’un tallat a la terrassa a veure qui és el xulo que es posa a fregar !!

  • A Sant Cugat hi ha moltes comunitats amb piscina i jardinet interior on els fills dels pijus juguen a pilota i creixen mimats per una infància rodejada de cotxes de luxe i juguines banyades amb or.

  • A Pequín els 小区 xiao qu (les comunitats ronyoses on vivim la majoria dels 15 milions d’habitats pequinesos) estan fets una puta merda amb les escombraries tirades per terra i piscina és un concepte que els xinesos coneixen per les películes americanes que el Règim els deixa veure.

5 comentarios:

Anónimo dijo...

no t'ho prenguis tant a la valenta, JR, simplement estas trobant el teu e-lloc al ranquin dels BLogs d'arreu del mon.... quan , per cert, avui es el dia del BLOG!

I si tu presisteixes en els teus articles de fons, jo persisteixo en les meves preguntes capcioses..... "I ARA QUE, JR?"
quin es el teu pla de vida?

JR dijo...

Ok Sergi !!

Ara que s'han acabat els olímpics hi ha els Paralímpics !!

Seran uns dies de feina espero !!

Després tocarà estudiar xinès a tope i potser buscar una feina per aquí.

Haig d'aprofitar que aquí no hi ha crisi i si torno se'm menjarà la desaceleració econòmica sumada a l'enganyifa del Finançament autonòmic que ens ven en PSOE !

En resum que em quedo a la Xina una temporadeta més m'han dit que a l'hivern arriben a 10 sota zero. Un periodista intrèpid com jo ha d'experimentar (quasi) de tot !

Anónimo dijo...

Fem tots un visca per la tornada de l'estil habitual del blog del tete! V I S C A ! ! !

M'agrada veure hi ha amics teus que fan les mateixes reivindicacions i preguntes q jo... i ara q?? el meu 'ara q' , és un pel diferent que el del sergi (el matex q el del papa, però que te'l faig jo ara xq et vagis pensan una bona resposta...) 'ara q' però després dels paralimpics?!?

Respira aire "pur" amb la última etapa de les olimpiades, xq soposo q quan acabin, els xinos deixaran de intentar purificar la ciutat i tornaran a tirar escupitajos xls sidewalks de beijin i tot això q es fa a la cultura oriental!

See ya soon! ;)

*eli*

Anónimo dijo...

Roger

Que passa Joan Ramon, has d'entendre que comparar la noticia de samaranch amb les aventures mongòliques (no hi ha doble sentit malalts) fa mal.

Des del comando Rubí estem esperant la teva tornada per anar a acervesar per la meva ciutat d'adopció.

Salutacions cordials

Roger, rubinenc de tota la vida

JR dijo...

Eli i Roger:

Jo també celebro la tornada el meu estil habitual ... però ja que feia articles "seriosos" els penjava pel púlic cultureta.

Després dels Paralímpics toca donar-li canya al xinès i escriure sobre altres coses ... hi ha tantes coses a la Xina ...

Pel que fa el comando Rubí, deixeu algun barril ple per quan torni ok... que tremoli el Michael Collins