miércoles, 13 de junio de 2007

Entrevista amb Sebastià Roca


Sebastià Roca (el segon per la dreta) és el cap de la Secció de Motor de TV3.


Amb els viatges que fas deus ser un santcugatenc a temps parcial.
Doncs si la veritat és que viatjo molt durant l’any. M’haig de desplaçar a cada Gran Premi de Formula 1 i sovint passo molts dies fora de casa. Demà mateix (7 juny) marxo a Canadà i no tornaré fins d’aquí dues setmanes.

Quina és la part positiva de passar tant de temps fora de casa?
Home, quan vaig a la Xina compro molta roba pels meus fills. No, és broma. El millor de viatjar a tants llocs és la gent que coneixes. No t’imagines la quantitat d’històries i persones que arribes a descobrir. No tenim massa temps pel turisme però tot i així veiem força món.

Es mouen molts diners al món de la Formula 1?
És una animalada. L’escuderia amb menys pressupost gasta quatre cents milions d’euros l’any. Imagina’t les grans marques. El motor és un sector on els seguidors molt rics estan disposats a pagar el que sigui. Però la majoria dels diners passen per les mans d’en Bernie Ecclestone que és l’amo i senyor de la Formula 1. Ho controla tot. És un autèntic magnat del motor.

I els pilots s’ho tenen molt cregut?
Moltíssim. Van molt d’estrelles per la vida. Fins i tot més que els futbolistes. De totes maneres hi ha de tot. N’hi ha que venen de famílies molt riques i ja estan acostumats a aquesta vida. Els que provenen de ambients més senzills triguen un any o dos però al final també acaben sent igual que els altres.

I en Fernando Alonso és tan tibat com diuen?
Jo amb en Fernando m’hi porto molt bé, ara. A veure, no som amics. Enten-me: no anirem a fer una cafè junts, però ell sap quina és la meva feina i entén que part de la seva és atendre els periodistes, que estem allà per alguna cosa. Al principi no ens feia massa cas però ara ha après a tractar amb nosaltres i la relació és molt bona. Ja sap que li tocarà respondre les dos o tres preguntes de rigor i després el deixarem tranquil.

Quina infraestructura posa TV3 per cobrir un Gran Premi de Formula 1?
A l’equip són set persones que ens desplacem a cada cursa. Dos redactors un càmera i els tècnics. No es tan com sembla no et pensis anem molt de bòlit.

I surt a compte econòmicament entre drets d’emissió i personal aportat? Vull dir, en termes d’audiència?
Jo crec que sí les audiències funcionen estupendament. A la gent li agrada molt la Formula 1 i responen molt bé a les retransmissions que fem des de TV3. Mmentre hi hagi aquest números sobre la taula continuarem fent-ho com fins ara.

Però ara Mediapró ha comprat els drets d’emissió. Perdrà TV3 la Formula 1?
TV3 té contracte fins el 2011 així que de moment la cosa va per llarg. Més tard ja en parlarem. Depèn del que demani Mediapró podrem pagar-ho o no. El que no farem és hipotecar una cadena pública per un esdeveniment esportiu. Aixó mai.

Quina notícia t’ha fet més il·lusió cobrir com a periodista esportiu de motor?
Hem va agradar molt poder dir que Àlex Crivillé havia guanyat el mundial de moto GP. Em va fer realment molta il·lusió. També vaig gaudir molt amb el París - Dakar M’encantava. Tot i això, recordo que el primer any que hi vaig anar, estava jo sol en mig del desert en una tenda de campanya sense conèixer a ningú. Vaig tenir una sensació de soledat immensa. I per últim les victòries d’en Carlos Sainz al Mundial de Rallies també les vaig viure amb especial afecte.

I entre tantes ciutats que has hagut veure, que n’opines de la teva?
Sant Cugat m’agrada molt. No hi estic tant com voldria però no per això deixa d’agradar-me. Això sí, ha crescut molt en habitants i en caques de gos pel carrer. Tot i això segueix sent una ciutat molt agradable per viure. Crec que en Lluís Recoder està fent una bona feina.

No hay comentarios: